Airbnb – vienas pasaulyje sėkmingiausių startuolių tuščius butus ir kambarius visame pasaulyje pavertęs viešbučių tinklu.

Bet ne viskas buvo taip paprasta, kaip atrodo šiandien. Istorija prasidėjo nuo pripučiamo čiužinio (Airbed) svetainėje nuomos, konferencijos metu, kai visi viešbučių kambariai buvo išparduoti. Tik todėl, kad vaikinams labai trūko pinigų. Svečiams taip pat buvo iškepta kiaušinienė (breakfast) ir padovanoti marškinėliai “I stayed at AirBed&Breakfast” – lyg tai būtų kažkas labai ypatingo.

Vėliau dar sekė sėkmė B.Obamos kalbos metu Denveryje, kurios paklausyti susirinko 100.000 žmonių, mieste, kuriame tik 30.000 viešbučio kambarių. Po jos – tyla.

Kai pirmus kartus Joe ir Brian idėją pristatinėjo investuotojams, ji skambėjo maždaug taip:

“Mes norime sukurti interneto svetainę, į kurią žmonės kels nuotraukas iš savo namų intymiausių vietų – miegamųjų, vonių (vietų, kurių duris paprastai uždarome, kai turime svečių). O tuomet, internetu jie kvies visiškai nepažystamus žmones miegoti savo namuose. Ir visa tai bus didelė sėkmė!” – juokiasi Joe.

Kaip galite spėti – investicijos tąkart jie negavo.

Pagrindinis galvos skausmas ir klausimas vaikinams tapo toks:

Kaip žmonių baimę nepažystamiesiems paversti pasitikėjimu… per dizainą?

Joe Gebbia pripažysta (video čia), kad sprendimą padėjo surasti design thinking. Dizaino pamokos, kurias jis gavo dar studijuodamas. “Tik atsigulęs į paciento lovą palatoje, gali suprasti, kas joje nepatogu”. AirBed&Breakfast komanda išsiaiškino, kad žmonės linkę pasitikėti tik žmonėmis tokiais pat kaip jie patys, nebent – tie kiti žmonės turi geresnę viešą reputaciją.

Airbnb uždavinys tapo reputaciją sukurti per dizainą (juk viskas vyksta internetu). Nors tai sunku pastebėti, apgalvotos yra visos detalės. Pavyzdžiui – prisistatydamas svetainėje negali apie save papasakoti per mažai: “sveiks.”, bet taip pat negali pasakoti ir per daug: “.. turiu problemų su mama..” – sistema pateikia konkrečias gaires kaip turi prisistatyti, kad keltum pasitikėjimą žmonėms, kurie tave mato pirmą kartą ir tik internetu.

Šiandien Airbnb siūlo 1.500.000 nuomojamų vietų (nuo namelio medyje iki prabangiausių vilų egzotiškose salose ir netgi iglu) 34 tūkstančiuose miestų, 190 šalių.

Spalvos intensyvumas parodo, kaip dažnai tarp šių miestų keliauja Airbnb klientai

Airbnb istorija iš pirmų lūpų štai čia: